Succesul terapiei logopedice depinde esential de implicarea parintilor.
Rolul parintelui in terapia logopedica incepe inca dinainte ca micutul sa ajunga intr-un
cabinet logopedic deoarece parintele trebuie sa isi pregateasca copilul pentru ceea ce
urmeaza sa se intample. El va trebui sa ii explice ca va cunoaste pe cineva care ii va arata
niste trucuri si impreuna vor forma o echipa iar in final el va putea sa exprime tot ce doreste
si va fi inteles de ceilalti. Copii care stiu pentru ce vin la logoped sunt mai interesati de ceea
ce se intampla, mai ales daca, cu ajutorul imaginatiei si rabdarii, mama sau tata le creeaza
un interes pentru terapia logopedica. Pe aceasta baza logopedul ca crea o relatie si il va
motiva pe copil in vederea depasirii dificultatilor avute.
Ulterior, repetarea exercitiilor puse la dispozitie de logoped este importanta. Ideal este ca
parintele care sta cu copilul sa repete cuvintele si exercitiile recomandate in fiecare zi chiar si
10 minute. Foarte importanta in acest caz este atitudinea parintelui. Ea trebuie sa fie calma,
naturala, plina de intelegere si in acelasi timp ferma. In unele cazuri parintele considera
dificultatile copilului un mare esec personal, dezvolta o serie de frustrari profunde pe care
inconstient le transfera copilului care ulterior refuza sa vorbeasca, se retrage in sine, nu mai
are incredere in el. Intotdeauna logopedul va urmarii pe langa tehnicile de corectare a
vorbirii si dezvoltarea unei atitudini pozitive la copil in ceea ce priveste vorbirea.
parintele care sta cu copilul sa repete cuvintele si exercitiile recomandate in fiecare zi chiar si
10 minute. Foarte importanta in acest caz este atitudinea parintelui. Ea trebuie sa fie calma,
naturala, plina de intelegere si in acelasi timp ferma. In unele cazuri parintele considera
dificultatile copilului un mare esec personal, dezvolta o serie de frustrari profunde pe care
inconstient le transfera copilului care ulterior refuza sa vorbeasca, se retrage in sine, nu mai
are incredere in el. Intotdeauna logopedul va urmarii pe langa tehnicile de corectare a
vorbirii si dezvoltarea unei atitudini pozitive la copil in ceea ce priveste vorbirea.
La final, cand terapia logopedica si-a atins scopul specialistul si parintele con-lucreaza pentru
a incheia activitatea si a mentine acelasi interes pentru vorbirea corecta la copil. Daca se se
intampla, ca dupa incheierea relatiilor copilului cu logopedul, acesta sa faca mici greseli
parintele cu intelegere si rabdare ii va aminti de ceea ce a invatat.
a incheia activitatea si a mentine acelasi interes pentru vorbirea corecta la copil. Daca se se
intampla, ca dupa incheierea relatiilor copilului cu logopedul, acesta sa faca mici greseli
parintele cu intelegere si rabdare ii va aminti de ceea ce a invatat.
Dragi parinti nu uitati ca voi sunteti principalii terapeuti, eroi si mentori ai copiilor
dumneavoastra! Noi, specialistii, suntem ajutoare in situatii de necesitate.
dumneavoastra! Noi, specialistii, suntem ajutoare in situatii de necesitate.
Logoped Georgiana Oprea, Asociatia “Covorasul Fermecat”