twitter
rss


1. AMENINTARILE: "Fa asa, daca nu..."
2. A DA ORDINE
3. CRITICA: "Nu muncesti destul!", "Te lamentezi tot timpul!"
4. INSULTA: "Ce te poti astepta de la un birocrat?"
5. DIRIJAREA: "Ar trebui sa fii .../ n-ar trebui sa fii..."
6. INTEROGAREA: "Unde ai fost? Ce-ai facut? Cat a costat? De ce ai intarziat?..."
7. LAUDA IN SCOPUL MANIPULARII: "Esti asa de talentat...nu-mi faci si mie eseul?"
8. DIAGNOSTICAREA MOTIVELOR / CAUZELOR:  "Esti foarte posesiv", "Intotdeauna ai avut probleme cu gestionarea timpului."
9. SFAT NECERUT
10. PERSUASIUNE PRIN APEL LA LOGICA: "Nu ai niciun motiv de ingrijorare"
11. SCHIMBAREA SUBIECTULUI: "E interesant ce spui..am vazut aseara un film nostim"
12. PUNEREA IN PRIM PLAN A PROPRIEI PERSOANE: "Am avut un groaznic accident de masina"- "Sa ma fi vazut pe mine ce accident am avut!"
13. REFUZUL DE A ACCEPTA PROBLEMA: "Nu avem ce discuta, eu nu vad nicio problema aici"
14. INCURAJAREA PRIN NEGAREA EXISTENTEI PROBLEMEI: "Nu fi nervos", "Nu te teme", "Va fi bine", "Arati splendid"





H. Cornelius - "Stiinta rezolvarii conflictelor"


0 comentarii:

Trimiteți un comentariu