twitter
rss

Cum să ne motivăm copilul să învețe:

Dacă opiniile tale despre învățătură se rezumă la n-are importanță câtă carte știi, ci câți bani știi să faci...

Dacă ești de părere că prea multă carte te prostește...

Dacă râzi a nu mai spune! când școlarul tău îți explică ceva cu toată seriozitatea, bazat pe cele învățate la școală, studii și observații proprii, ori dacă i-o tai scurt cu un taci, măi, de când învață oul pe găină...

Dacă nu discuți cu copilul tău despre școală, despre ce îi place lui acolo, despre colegii, notele, eforturile, temerile, problemele și satisfacțiile sale...

Dacă te arăți lipsit de respect față de învățătorul, dirigintele și profesorii lui și vorbești urât la adresa lor...

...să nu te aștepți ca școlarul tău să aibă o atitudine favorabilă față de școală, nici rezultate bune la învățătură, ci probleme.

Beneficiile participării active la ore

Participarea la activitățile de la clasă îl ajută pe elev:
 - să fie mai atent la explicațiile profesorului și să le înțeleagă mai bine.
 - să își exprime opiniile, să contribuie la desfășurarea discuțiilor.
 - să îndeplinească sarcinile din clasă
 - să formuleze întrebări și să răspundă la întrebări
 - să solicite ajutor
 - să valorifice optim timpul petrecut l școală.

Consecințele unei slabe participări la ore:

 - performanțe școlare scăzute, reflectate în note și calificative slabe.
 - probleme la efectuarea temelor pentru acasă
 - probleme disciplinare (copilul distrage atenția colegilor, întrerupe lecția, se ceartă cu profesorii).

De cele mai multe ori, un elev care nu este activ la ore, are un interes scăzut pentru școală și, cel mai adesea, dacă nu beneficiază de eforturile conjugate ale familiei și cadrelor didactice, o va abandona curând.

Întrebări pe care părinții le pot adresa cadrelor didactice:

E copilul meu atent la explicații?

Participă la discuțiile de la clasă?

Își îndeplinește sarcinile de lucru individual la ora?

Ridică mâna pentru a răspunde la întrebările pe care le adresați clasei?

Dacă îi cereți să răspundă, cât de des se întâmplă să răspundă corect?

Vă pune întrebări legate de materia predată?

Vă cere explicații și îndrumări suplimentare la lucrul individual?

Cât de des deranjează ora? Cum? Singur? Împreună cu altcineva?

Este atent la răspunsurile colegilor? Se întâmplă să corecteze răspunsurile incorecte sau incomplete?

Irina Petrea


0 comentarii:

Trimiteți un comentariu